Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ Δ.Σ. ΕΛΜΕ.

    ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ ΑΧΑΪΑΣ                       
ΟΛΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017
ΣΤΟ 3ο / 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ από 8:30π.μ. – 7:00μ.μ.
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ Δ.Σ. ΚΑΙ Ε.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
Συνάδελφοι,
Η κοινωνία παρακολουθεί τη συνεχή ιδεολογική μετάλλαξη των συγκυβερνώντων κομμάτων, τον ασύλληπτο κυνισμό με τον οποίο κυβερνούν και την ανυπαρξία προόδου και ανάπτυξης, πράγματα τα οποία διαρκώς τάζουν. Στους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους κυριαρχεί ο φόβος για περαιτέρω απώλειες, εξαιτίας των μνημονιακών δεσμεύσεων της Κυβέρνησης για συρρίκνωση του εισοδήματός τους μέχρι το 2022. Η απουσία έστω και του ελάχιστου ειλικρινούς πολιτικού λόγου, πέρα από την προφανή απαξίωση των κυβερνώντων, δημιουργεί τον κίνδυνο να αποδεχόμαστε στο εξής τα πάντα με τη λογική ότι δεν θα μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.
Η μνημονιακή κυβέρνηση κάθε τόσο ευαγγελίζεται το ξήλωμα του μνημονίου και κάθε τόσο εφαρμόζει πιο πιστά από οποιονδήποτε άλλον κάθε μνημονιακή ρύθμιση: αποκρατικοποιεί λιμάνια, αεροδρόμια, ρεύμα και νερό, καθιέρωσε το Υπερταμείο που θα εκμεταλλεύεται για 99 χρόνια και για λογαριασμό των ξένων την κρατική περιουσία, υλοποίησε τους «μισθούς Βουλγαρίας» στη χώρα μας. Στη ρητορική της είναι ακραία αριστερή, αλλά στην πράξη υπογράφει και υλοποιεί ό,τι πιο νεοφιλελεύθερο υπάρχει.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, η Κυβέρνηση κάνει αυτεπάγγελτη τη δίωξη όσων εμποδίζουν τους πλειστηριασμούς, δηλαδή αυτών με τους οποίους μέχρι το 2015 συμμετείχε στις διαμαρτυρίες κατά των πλειστηριασμών. Από τις τιμές στη Μακρόνησο μέχρι το Λευκό Οίκο και την επίκυψη στον Ντ. Τράμπ ήταν… ένα τσιγάρο δρόμος. Έκανε … προσφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό τη λέξη kolotoumba και δημιούργησε, όπως διεθνώς πλέον καταδεικνύεται, μια χώρα με «φτωχούς εργαζόμενους», φτωχοποιώντας τη μεσαία τάξη με αβάσταχτους φόρους που επιβάλλει στους πολίτες.
Ειδικά στην εκπαίδευση, ενώ έταζε και τάζει διορισμούς δεν έχει κάνει κανένα, δημιουργώντας παρενέργειες σε όλο το φάσμα των υπηρεσιακών μεταβολών: κατάργηση στην ουσία των μεταθέσεων, ελαχιστοποίηση των αποσπάσεων, παρατεταμένη αγωνία για το εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών και μόνιμη οικονομική εξαθλίωση.
Από καιρού εις καιρό το Υπουργείο προχωρά σε εξαγγελίες χωρίς να διεξάγει κανένα ουσιαστικό διάλογο με την Ομοσπονδία, δείχνοντας την απαξίωσή του στους εκπαιδευτικούς. Εμφανίζει και διάφορα σχέδια για τα ΓΕΛ και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παίζοντας με τα νεύρα και τη νοημοσύνη παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών, άλλοτε λαϊκίζοντας ασύστολα και άλλοτε χρησιμοποιώντας την προσφιλή του μέθοδο της «δημιουργικής ασάφειας». Οι αλλαγές που προωθούνται στοχεύουν στην εξοικονόμηση προσωπικού και στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων της Κυβέρνησης: αυτονομία σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αλλαγές στο Λύκειο με μείωση των μαθημάτων και των ειδικοτήτων. 
Μετά από μια ημερίδα στο Υπουργείο στις 25/10, που διήρκησε …μία ώρα, το Υπουργείο ανακοίνωσε το σχέδιό του για νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Λόγω της προχειρότητας και την αοριστίας πολλών σημείων του σχεδίου, αλλά και της δυσκαμψίας και δυσλειτουργίας που έχει, εύλογη είναι η ανησυχία των εκπαιδευτικών για τα εξής:
 Η αναφορά στην «παιδαγωγική αυτονομία» της σχολικής μονάδας θα οδηγήσει σε διαφοροποίηση των γνωστικών αντικειμένων και της διδακτέας ύλης από σχολείο σε σχολείο, με αποτέλεσμα την άνιση αντιμετώπιση σχολείων και μαθητών και την κατηγοριοποίησή τους.
Η επαναφορά της ιδέας της κ. Διαμαντοπούλου για «ομάδες όμορων σχολείων» τάχα για την επίλυση παιδαγωγικών ζητημάτων, καθιστά ευέλικτη τη μετακίνηση των μαθητών και επομένως και των καθηγητών, καθώς η διδασκαλία του συνόλου των μαθημάτων δεν θα χρειάζεται να γίνεται σε κάθε σχολείο αλλά σε μια ομάδα όμορων σχολείων.
Η δόμηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) σε περιφερειακό επίπεδο δημιουργεί ανησυχία για παράδοση της εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. μεταξύ άλλων θα είναι αρμόδια και για την «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου» και για την αξιολόγηση των Κ.Ε.Σ.Υ. και των Κ.Ε.Α.
Η επιχειρούμενη  αποκέντρωση λειτουργεί ως προπέτασμα καπνού για να συγκαλυφθεί μια υπερ-συγκέντρωση και αποδυνάμωση των «θεσμών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου». Παράλληλα, για τις νέες αυτές δομές προβλέπεται ότι θα λειτουργούν σε ενιαίο επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανοίγοντας το δρόμο για διοικητική ενοποίηση των δύο αυτών βαθμίδων και για αύξηση της κινητικότητας των καθηγητών προς την πρωτοβάθμια, με πιθανή ενιαιοποίηση του ωραρίου. Αποκρύπτεται, βέβαια, ο έλεγχος των δομών αυτών από τους Περιφερειακούς Διευθυντές.
Εισάγεται έντεχνα η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, εμφανιζόμενη με τον όρο «αποτίμηση». Μέσα από το «αναβαθμισμένο» Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο θα μετέχουν και γονείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση και μαθητές, θα υλοποιείται η «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». Έτσι, δίνονται αποφασιστικές αρμοδιότητες σε γονείς – μαθητές – τοπική αυτοδιοίκηση στη διοίκηση και αξιολόγηση του σχολείου. Αντί, λοιπόν, «να είναι ο Σύλλογος το κυρίαρχο όργανο διοίκησης του σχολείου», πλέον τα σχολεία θα συν-διοικούνται από όλους αυτούς τους φορείς.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. δηλώνει ότι θα αντιταχθεί στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Πάτρα 13/11/2017, από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ Αχαΐας ,  http://dakedeachaias.blogspot.gr