Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Για το κοινό κενό τρίωρο και για την ανάθεση του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (project)



1. Για το «κοινό κενό τρίωρο»
Με έγγραφό του που απευθύνεται στις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, επικαλούμενος το «καθηκοντολόγιο» του 2002, ζητά να συνταχθούν τα Εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα όλων των σχολείων κάθε περιφερειακής ενότητας έτσι ώστε οι καθηγητές της ίδιας ειδικότητας να τελειώνουν τα διδακτικά τους καθήκοντα τις τρεις πρώτες ώρες μιας συγκεκριμένης ημέρας την εβδομάδα.

Καταρχήν, επισημαίνουμε ότι το «καθηκοντολόγιο», που πολλοί νόμιζαν ότι θα καταργείτο, κατά λέξη αναφέρει ότι «οι σχολικοί σύμβουλοι φροντίζουν ώστε, κατά τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, μια ημέρα την εβδομάδα οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας να έχουν όλοι δύο τουλάχιστον διδακτικές ώρες κενές που να συμπίπτουν» για συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο. Δεν επεκτείνει την υποχρέωση «κοινού κενού» ανά ειδικότητα σε όλες τις σχολικές μονάδες κάθε νομού. Πού άραγε στοχεύει η νέα αυτή εγκύκλιος του ΠΔΕ; Ποιος να είναι ο νέος ρόλος των σχολικών συμβούλων, που μας ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας και οι συμβουλάτορές του -μεταξύ των οποίων πρώην και νυν συνδικαλιστές πρώτης γραμμής που τώρα τα βρίσκουν όλα καλώς καμωμένα;

Εκτός από αυτό, αντιλαμβάνεται ο μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης ότι αυτό που ζητά ο ΠΔΕ - στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τουλάχιστον - δεν μπορεί να γίνει. Δεν μπορεί να γίνει, όταν πάρα πολλοί καθηγητές πηγαίνουν σε δύο, τρία ή και τέσσερα σχολεία. Δεν μπορεί να γίνει διότι τα σχολεία λειτουργούν με ανυπέρβλητους περιορισμούς στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος (συνάδελφοι από άλλα σχολεία, λειτουργία ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής, «ζώνες» ερευνητικής εργασίας κ.α.).

Δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να πετύχουν το ακατόρθωτο, προσαρμοζόμενα στο πρόγραμμα των Σχολικών Συμβούλων. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια και μπορούν να προσαρμοστούν στο πρόγραμμα των σχολείων, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Καλούμε τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην βιαστούν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης, να μην δημιουργήσουν αναστάτωση στα σχολεία και να μην επιχειρήσουν το ακατόρθωτο στρεφόμενοι κατά των συναδέλφων.

Όπως και την προηγούμενη χρονιά, που επιχειρήθηκε κάτι παρόμοιο, καλούμε τον ΠΔΕ και φέτος να επανεξετάσει το ζήτημα λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία.



2. Για την ανάθεση του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (project)
Στις 8-9-2016 ο υπουργός Παιδείας έστειλε απόφαση στα σχολεία στην οποία αναφέρει ότι «η 141285/Γ2/08-09-2014 εγκύκλιος με θέμα: 'Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας (project) της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015' δεν είναι σε ισχύ».

Στη συγκεκριμένη όμως εγκύκλιο του 2014 αναφέρονται μεταξύ άλλων και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών που μπορούν να αναλάβουν Ερευνητικές Εργασίες και πόσες ο εκπαιδευτικός κάθε ειδικότητας.

Αν, λοιπόν, δεν ισχύει η εγκύκλιος, σημαίνει ότι η όποια κατανομή μαθημάτων στα ΓΕΛ είναι στον αέρα, όπως είναι στον αέρα και τα κενά -πλεονάσματα και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων όπως αυτές προκύπτουν και θα προκύψουν από τις υπηρεσιακές μεταβολές. Σημαίνει ότι ο υπουργός που έδωσε την απίθανη εντολή στα ΠΥΣΔΕ να ετοιμάσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές έως τις 2/9/2016 - πράγμα που ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί και δεν υλοποιήθηκε - ήταν ανέτοιμος και συνεχίζει τις ασκήσεις επί χάρτου, παίζοντας σε εποχές κρίσης με την υπομονή των εκπαιδευτικών και των υπηρεσιακών συμβουλίων.



Από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ Αχαΐας